@article{oai:shijonawate-gakuen.repo.nii.ac.jp:00000242, author = {Hasegawa, Masashi and 長谷川, 昌士 and Kitayama, Atsushi and 北山, 淳 and Takami, Hidenobu and 高見, 栄喜 and Ueda, Tadayoshi and 上田, 任克 and Kanayama, Akiyo and 銀山, 章代 and Matsushita, Futoshi and 松下, 太 and Kawakami, Eiko and 川上, 永子 and Sugihara, Katsumi and 杉原, 勝美}, journal = {四條畷学園大学リハビリテーション学部紀要, Annual reports of Faculty of Rehabilitation, Shijonawate Gakuen University}, month = {}, note = {本学で使用する実習成績評価の信頼性を検証するとともに、実習成績結果から学生の特徴について明確にすることを目的とした. 実習成績評価は中項目、小項目ともにCronbachの α信頼係数は高値を示し、本学で作成した成績表の全ての項目内容は信頼性、内的整合性が保たれていることがわかった. Klaster分析によって実習成績別に良好群、中間群、不良群にわけることができた. 学生の特徴として、良好群は全ての中項目で60点以上の成績であった. 中間群は基本的態度、対人関係、対象者のオリエンテーションなどコミュニケーション能力に関係する中項目では60点以上の成績となっていたが、評価に関係する中項目においては60点を下回る成績であった. 不良群では全ての中項目において60点を下回る成績であった., As well as verify the authenticity of the grading clinical practice used by the University, we have intended to clarify characteristics of student results from grading clinical practice. Cronbach's reliability coefficient α indicates the threshold in both middle items, small items, grading clinical practice, he was found to be maintained reliability, and internal consistency of the contents of all the items of the league table that you created in the university. I can be divided into good group, middle group, the poor control group performance by training by analysis klaster. The characteristics of the students, was a good group performance of more than 60 items of all. Intermediary group in the field, but had become a grade of at least 60 points in that relate to communication skills, such as orientation basic attitudes, interpersonal relations, of the subject, in the field he was a grade below 60 points in the related to the evaluation. Bad group it was 60 points lower than the results of all the items., 原著, original}, pages = {51--58}, title = {総合臨床実習における実習成績の分析}, volume = {8}, year = {2012}, yomi = {ハセガワ, マサシ and キタヤマ, アツシ and タカミ, ヒデノブ and ウエダ, タダヨシ and カナヤマ, アキヨ and マツシタ, フトシ and カワカミ, エイコ and スギハラ, カツミ} }