@article{oai:shijonawate-gakuen.repo.nii.ac.jp:00000425, author = {Hase, Hideki and 長谷, 秀揮}, journal = {四條畷学園短期大学紀要, Annual reports of Shijonawate Gakuen Junior College}, month = {}, note = {本稿の目的は、保育実習における評価について着目し、実習生に対する保育所からの評価及び実習生の自己評価を分析し、比較検討することにより、本学の学生の保育所実習における課題や問題点等を明らかにすること、そして実習指導の内容と質の充実に繋げていくことである。具体的には、実習生に対する保育実習1についての実習園からの総合評価及び項目ごとの評価を直近3年間について整理分析して考察を加え、また事後指導で作成した実習生による自己評価と比較検討することにより、本学学生の実習における課題や問題点を明らかにし、保育実践能力の向上への取り組みについての方向性や展望を探ることであり、ひいては保育実習指導1の授業並びに、事前及び事後指導の一層の充実と改善向上に繋げ、さらにはそのより良い在り方を探ることに資することである。, The purpose of this paper, we focus on evaluation in childcare practice, analyzes the evaluation and self-evaluation of trainees from the nursery to the apprentice , by the comparative study, university students of nursery challenges in practice, also be to clarify the problems, etc., and is that it will lead to the enhancement of the content and quality of training guidance. Specifically, the discussion is to organize analyze the comprehensive evaluation and assessment of each item from the training garden for childcare training Ⅰ for apprentices for the last three years in addition, also a self-evaluation by the apprentice that you created in the post-guidance Compare By considering, and to clarify the issues and problems in the training of university students, it is possible to explore the direction and perspective on efforts to improve child care practice ability, thus teaching of childcare training guidance Ⅰ and, pre and post and lead to improvement improvement and further enhancement of leadership, even is to contribute to that explore the better way., 原著, Article}, pages = {16--24}, title = {保育実習1における評価についての一考察}, volume = {48}, year = {2015}, yomi = {ハセ, ヒデキ} }